The one with födelsedag och sydsvenska rallyt

Måndag återigen och ny vecka! 5 veckor kvar till sommarlovet (4 veckor för eleverna). Ska bli så skönt astt vara ledig och ladda batterierna igen. Det behövs verkligen! Johan och jag fick ju inte precis nån semester förra sommaren med all flytt och saker kring det. Ska bli skönt att bara kunna njuta. Hoppas att vädret blir ok bara. :)

I torsdags fyllde jag år och jag hade bjudit in familjen och mor- och farföräldrar. Det blev lyckat trots att det var lite gråmulet och tveksamt grillväder. Men skam dn som ger sig! Flintastek och fläskytterfilé med potatissallad + blandsallad stod påmenyn. Sedan bjöd jag på en riktigt chokladig tårta med lite somriga hallon på. Mumma!
Erica, Glenn och Alfred kom lite senare pga av att de varit tvungna att åka till akuten med Affe. Han hade vält med barnstolen. Usch, det är faktiskt ganska högt när man tänker på det. Men det verkade som att det hade gått väl ändå. En rejäl bula och lite blå i pannan var allt som syntes på honom. Annars var han glad som vanligt. :)


Alfred var lite blå i pannan.


Milla ville ha det som var kvar av moussen. Jag fick "inte skrapa så
mycket"! XD





Den goda tårtan! Hård kant, men dagen efter var den om möjligt ännu
godare! Jag skulle ha bakat den dagen innan istället, men men...


Hela gänget!


Alfred är snabb på att krypa nu!


Pappa, Johan och Swinto letar efter kranen som stänger av allt vatten.


Ljungby var start och mål för sydsvenska rallyt i helgen. Vi åkte aldrig ut till grusvägarna för att kolla på bilarna, vi tog den lätta vägen ner till torget för att kolla på de parkerade rallybilarna istället. Hittade en Barbie-bil och ett intressant "bilmärke" bland bilarna. :)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0