The one with vårväder

Äntligen har solen börjat titta fram mellan de snötyngda molnen. Nu gäller det att hålla utkik efter vårtecken! :P Får ta och kika in på Ottenby fågelstations hemsida också. Är så mysigt att åka dit. Vi åkte dit ganska mycket när vi var små och det känns som att det är en trevlig tradition, särskilt om man är lite hobbyornitolog. :) http://www.sofnet.org/ofstn/noframes.htm


Hittade en helt galen blogg där en tjej provar på att laga mat i, håll i er, kaffekokaren! Jag vet inte om jag skulle vilja äta nåt som lagats på en bryggarplatta eller i en kaffekanna... :-S Men hon får iaf uppmärksamhet med sitt experiment! Läs och döm själva! http://kaffekokarkokboken.blogg.se/


Förra helgen hade vi bjudit hem mamma, pappa, Erica, Glenn och Alfred. Först skulle vi låna pappas bils dragkrok för att kunna köra hem två madrasser från Jysk och sedan bjöd vi dom på middag. (Irish stew. Så gott!) Tyvärr blev det nu bara en madrass eftersom de hade klantat sig och lappat fel madrass på lagret. Suck... Får vänta iaf en vecka till på den andra madrassen och nu har vi ju heller ingen bärhjälp eller dragkrok. Vi har sagt att vi INTE ska köra hem madrassen utan att det får Jysk styra upp. Jag menar, kommer det nu folk som bor 11 mil härifrån och ska hjälpa till och köra hem madrasserna så kan Jysk nog hitta ett sätt att lösa problemet på ett smidigare sätt. Vi ska dessutom bli kompenserade för strulet. Jag undrar jag vad det blir... Är nog inte hemma när de ringer så det lär bli Johanstackarn som får argumentera med dom. Men det ska nog gå bra!

Avslutningsvis bjuder jag på lite bilder från när Johan och jag skottar altantaket samt bilder från lördagens besök! ^^




Risk för att taket rasar av snömängden så lika bra att skyffla bort det.


Det var inte lite snö!


Tja, det bidde ju inte så högt upp pga snömängden.


Åh hopp!


Som sagt, mycket snö. :)


Pappa och Alfred


Sleven var rolig


Mario kart på gamecube var uppskattat! Det kom diverse utrop från
Ericas håll när hon spelade mot Glenn. ;)


Glenn var inte så pjåkig på att spela. Mamma tittar roat på.


Alfred har fått på sig pyjamasen. Tvättrådslappar är fruktansvärt intressanta!


Alfred med kaninöron. ^^


En mycket trött Alfred som ska åka hem. Han bara satt i samma pose
och med samma min hela tiden han satt i bilstolen. :D


Kommentarer
Postat av: Erika

Sötis affe på sista bilden :) Ja, jag hoppas att ni får ersättning från Jysk! Jag hade faan ta mig skällt på dom...de ska veta att de gjort fel! sen hade jag krävt halva priset på en utav madrasserna PLUS hemkörning och så hade de fått bära upp dom för trappen oxå :D Sån är jag! Man ska inte komma undan om man gjort fel. Förresten så har jag varit hemma hos mamma o pappa och rensat...ja det visste du ju förresten, vi pratade ju i telefonen... iaf...jag tycker du ska rensa ut det sista som du har hemma...jag veeet att ni nyss har flyttat typ till en ny lägenhet och så där och att det är en bit att köra...men försök ha det i åtanke...det är MYCKET grejer... jag rensade bland mina grejer...de kartongerna du hade butit ner när jag var gravid...ja du vet ;) På söndag ska vi ut och ta med oss det in hit...och allt ska typ slängas och skänkas...jepp. Så kom igen nu...det är rätt kul att rensa och kolla igenom lite grejer...man mår bra efter det oxå...OCH man vet att mamma o pappa blir glada för de lipper ha det i vägen. :) Nu ligger Alfred o sover...och jag funderar på om jag ska lägga mig jag med. God natt sov gott!!! Hittade förresten en söt lapp från dig som jag hade fått på alla hjärtans dag...den slängde jag INTE :)

2010-03-05 @ 23:12:12
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0