The one with fisketur på Alstern

I helgen var jag, Swinto och Milla på besök i Sävsjöström. Skönt att bara kunna komma iväg från sitt eget hem och få bli ompysslad av någon annan. Vi tog det lugnt och gjorde inte särskilt mycket. På lördagen gav vi oss iväg ut på Alstern för att angla. Blåsigt var det, men väldigt soligt! Så skönt att komma ut lite i friska luften! :) De högg väldigt dåligt. Pappa fick en gädda på uppskattningsvis ca 3 kg som vi tyvärr var tvungna att ta upp eftersom vi hade skadat det ena ögat.
Vi satt mitt på sjön och grillade sojakorv, hamburgare och lagade foliebakade potatisar. Inte lätt att hålla i sin papptallrik mitt ute i den blåsten må du tro! Det blev många skrattanfall må du tro! :)

Johan är uppe i Pite i 10 dagar så Swinto och jag sitter ensamma och ugglar hemma i huset. Får se om jag hittar på nåt kul i veckan eller till nästa helg. Hade en tanke på att åka hem och städa upp lite av mina grejer på mammas och pappas vind. Får se vad det blir. :)



Vårt läger.


Mamma, Milla och pappa.


Den eldrivna isborren var nästan ett måste. Isen var TJOCK!


Pappa borrade ett hål så nära vattenytan som han vågade. Var nog bara
3-5 cm kvar till vattnet där han är nu.


Så här tjock är isen på ett ungefär.


Matdags! Hamburgare, sojakorv och potats tillagas! :P


Det var underbart väder!





Dagens enda fångst, en gädda på uppskattningsvis 3 kg.


Kommentarer
Postat av: Johan Runesson

Det var en fin mat-gädda ändå. Swinto kan ju få den :)



Här uppe i Norrland är det svinkallt! -18 grader i morse när jag promenderade till jobbet. Uscha!

2010-03-16 @ 08:09:58
URL: http://johanrunesson.se
Postat av: Erika

Så fina bilder du får till :) Det såg ut att vara riktigt mysigt! Själv ligger jag hemma o sjuk... :( Mamma var inne och hjälpte mig lite med Alfred....hon gick ut en runda med honom så jag kunde vila lite. Kramis

2010-03-16 @ 18:53:34
URL: http://ererika.blogg.se/
Postat av: milla

hahahahh fina uteliggarbilder du har lagt upp :D

2010-03-22 @ 21:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0