The one with byta säng

Ja, nu har vi fått den sista madrassen från Jysk. Säljchefen själv levererade själv hem den. Som kompensation fick vi två par påslakan. Inte vet jag vilken kompensation som är skälig, men jag känner att jag inte orkar tjata. Har ändå skickat ett mail till det lokala konsumentverksombudet här i kommunen, så vi får väl se vad hon säger om det.

I lördags var det superfint väder så vi kände att vi ville hitta på nåt. Först tänkte vi köra till Halmstad, men efter lite infosökande så tyckte vi att A6 i jönköping nog var bättre med tanke på att de hade längre öppettider och vi (läs jag) var lite sega att komma upp ur sängen. Så A6 it was! Hittade inte så jättemycket, men en fin top på Vero moda och en sjal på reapris på Åhlens blev det iallafall! :)


Skärningen är jättefin även om den inte syns så bra när den hänger på
en galge.


69 spänn tyckte jag var ganska skäligt för en sjal. :)

I helgen bytte vi ut vår 120-säng mot vår nya 180-säng. Det blir LITE skillnad i utrymme om man så säger. :) Så skönt att inte behöva ligga och oroa sig för att ramla ner från sängen längre på nätterna eller väckas av att den andra vänder sig. Blir ju hela havet stormar och vem kan sova i sånt (förutom Johan, men han är ju omänsklig ;) ) Nu gäller det bara att försöka bli av med den gamla sängen. Vi tänkte lägga ut den på blocket och försöka bli av med den så fort som möjligt. Om nån är intresserad så är det bara att höra av sig. :) Det blev till att flytta pianot eftersom den nya sängen tog upp ganska mycket plats! Renovering nästa (av rosa rummet) kanske så att musikrummet blir färdigt snart? :P










Läste på syrrans blogg att Alfred hade tagit sin examen i babysim. Han fick diplom och en badleksak (en grön groda) Så gulligt! Synd att jag missade att följa med på det, jag får kolla på det pappa filmade istället. :) Han börjar dessutom få tänder nu också. En är redan uppe och tittar fram. Det verkar som fler är på gång. De växer fort di små liven!


Kommentarer
Postat av: Erika

Fint det blev med sängen! Den sängstommen är riktigt snygg faktiskt. Vi hade den innan! Igår var vi hos mamma o pappa och plockade upp allt som var mitt...nu står det här hemma...och bara skräpar...Glenn och jag ska ta hand om det ikväll...jag har ingen ork att ens börja på det :) Fin tröja du hittade på A6, sjalen med :) Tinge ling :P

2010-03-08 @ 15:31:49
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0