The one with sparktur med pappa och spännande djurspår

I helgen var jag hemma i Sävsjöström på besök. Jag hade tagit Swinto med mig också eftersom det inte var nån hemma som kunde passa honom (Johan var hos Martin i Helsingborg). Det var en lugn och skön helg. Kul att kunna besöka föräldrarna lite mer sporadiskt och slippa boka flygbiljett varje gång man ska hem. :)
Lördagen var lugn. Jag hade tagit med mig två spelkonsoller hem, ett gamecube och ett PS2. Mamma tycker ju om att spela "Mario kart" så det hade jag tagit med mig. Pappa och hon satt och spelade tillsammans till slut. Johan ringde vid ett tillfälle och frågade om jag inte tittade på melodifestivalen, men jag sa att det kunde jag inte eftersom de här två (mamma och pappa) spelar tv-spel. ;) Ha, ha, ha! Jag lämnade för örvrigt gamecubet hemma så att de har nåt att roa sig med + att de behöver öva lite. :)





De var fokuserade må ni tro! ^^

På söndagen åkte pappa och jag ut på en sparktur ner till Skahus (en träförädlingsfabrik ligger där) för att kolla på några misstänkta djurspår som var vid dammen. Det liknade faktiskt utterspår. Det var antingen det eller mink trodde vi. Spännande! :)



Parspår sedda ovanifrån. Lägg märke till stigen till vänster upp mot branten.


Stigar in och ut från det runda hålet.



Mitt på stigen mot branten hade djuret gjort en tunnel.


Pappa på gång. Nu är det dags att sparka hemåt igen.



Kommentarer
Postat av: Erika

Vilka söta bilder :) Jag vill oxå ut i skogen och upptäcka! Förresten hoppas att ni kan ta med er Maris Karten på lördag med! Vill oxå spela :D Äslkar det spelet. Jag kanske skulle köpa ett...men då kanske jag fastnar inne, när jag egentligen borde gå ut och andas luft och röra på mig...Hrrmm.

2010-02-09 @ 14:15:35
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0