The one with förkyld hela helgen

Blev förkyld i lördags, lagom till ledigheten. Typiskt... Johan och jag hade bjudit in hans ena syster med familj att övernatta och sen åka skidor i Hestra i helgen. Det blev ingen skidåkning för min del, dels för att jag inte var intresserad och dels för att jag var väldigt förkld. Så, min lördag bestod i en liten promenad i dagsljus + att jag kollade igenom hela serien "Elfen lied" (en väldigt blodig och tragisk anime).


Lucy från Elfen lied.
Idag har det snöat nästan hela morgonen och en bit in på eftermiddagen. Mysigt! Tycker dock synd om alla fåglarna som inte hittar nån mat. Johan berättade igår att mesbeståendet har minskat med 90%! Det är ganska mycket! SÅ se till att mata fåglarna i vinter, det gör vi! :)

Artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6520165.ab



För några helger sedan så bowlade vi med Camilla, mamma och pappa samt Erica, Glenn och Alfred. Först blev det lite mat hemma hos dom (jättegott var det!) och sedan åkte vi iväg till bowlinghallen. Glenn hade införskaffat ett pris till den som hade högst poäng. Ja, inte var det jag som vann iaf. Pappa var det som fick ta emot priset och äran. :)

Mamma och Alfred bowlade inte utan satt bredvid och lekte och tittade
på istället. :)


Alfred hade diverse samtal med mamma, bara det att hon hade lite svårt
att replikera dom eftersom det var lite svårt att förstå vad han pratade om. :D


Alfred var glad och pratglad! :D
Varför hade alla randiga tröjor denna kväll? XD


Vem vinner? Pappa och Milla


Johan och Milla


Erica flippade ur och började fara framför kameran när jag skulle fota.
Skyll dig själv, säger jag bara. Payback! ;)


Tjejernas resultat


Killarnas resultat


Glenn fick i uppgift att mata Alfred med gröt. Se så duktig han är
(Glenn alltså!) :D


Alfred var också duktig. :)


Det var t.o.m. roligt att äta. :D

Sen tyckte Alfred att han gott kunde få lite kex till efterrätt.


Den stolta bowlingvinnaren! :)


Moster Milla och Alfred


Far och son busar i soffan :)

I förrförra veckan så städade musiklärarna ur vårt kära förråd. Medan jag hade lektion (kan ju inte ta ledigt varenda gång de har möte) så städade de ur det vi inte ville ha eller behövde samt det som var sönder och inte kunde användas. Det var en hel del må jag lova. En hel del gamla syntar slängdes, men jag räddade iaf två av dem. En synt fick Johan och det var en casiotone MT-70. Den andra synten var den sötaste synt jag sett. Det var en Yamaha Portasound PS-1. Båda syntarna funkade, dock fanns det inga adaptrar kvar till dom så Johan införskaffade en multiadapter på clas ohlson. Båda behöver rengöras lite i batteriluckan, men annars är de hur fina som helst trots att de är begagnade. :) Ibland har man tur!


Portasound hade en egen liten case.


Portasound


Casiotone MT-70


Sist bjuder jag på lite bilder tagna i Sävsjöström i januari detta året.



Alstern en fin vinterdag


Djurspår på isen


Dammluckorna i Alstervik


Alsterån som rinner mot kvarndammen



Kommentarer
Postat av: Johan Runesson

Fina vinterbilder!

Och bowlingen ska vi väl inte ens prata om... Gick ju inte så bra för min del :)

Däremot skriver du inget om helgen efter när vi bowlade med min mamma och lillebror! Där vann ju jag faktiskt!

2010-02-02 @ 20:43:39
URL: http://Johanrunesson.se
Postat av: Erika

Bra uppdatering där :D Fina fina bilder....haha dock så var det sista på mig inte den bästa...jaja, jag får skylla mig själv !! SMILE Men kul var det iaf att digga till musiken :D Snart ska jag göra maten...skala potatis är så tråkigt...men gott! Roligare att sitta här och kolla runt lite. Du har väl inte glömt att Alfred är ett halvår idag! :)

2010-02-03 @ 17:14:55
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0