The one with whiskeyfestival och fest i Ljungby

I helgen var det dags för whiskeyfestivalen i Växjö. Tanken var att Johan, Martin, Jon, Ola, Emanuel och Oskar skulle gå (Anna och jag var nog inte så intresserade), men i slutändan blev det bara Johan, Martin, Jon och Ola som hade hunnit fixa biljetter. Emanuel och Oskar hann inte skaffa innan de var slutsålda. Så kan det gå, men jag tror nog de hade kul här ändå efteråt. :) Anna och jag tog en tur på stan istället och fönstershoppade. Kallt och blåsigt var det, men trots det så var det ändå så kul att träffas och kunna prata igen. Var ju ett tag sen om man säger så. Lite fika på Askelyckan blev det också. Innan det blev dags att börja åka och hämta upp våra män. :)

Väl hemma så var tanken att vi skulle grilla, men eftersom det regnade och var allmänt dåligt väder så blev det elgrillar inomhus istället. Efter lite hamburgare så var alla mätta och belåtna. Jag hade förberett en filmmusiktävling för sällskapet. Tänkte att det kunde vara kul + att Jon missade vår inflyttningsfest med alla dess tävlingar, så nu fick han iaf en chans att vara med. :) 20 frågor hade jag gjort och man kunde få totalt 71 poäng (70 poäng från början, men efter en reviderad fråga blev det lite utökat). Lagen lottades fram och det blev följande: Lag Martin och Emanuel, Lag Jon och Anna och Lag Oskar, Ola och Johan. Vinnarna blev Jon och Anna på 60 poäng! Way to go! :D De andra två lagen hamnade runt 40 poäng. (Kommer inte ihåg exakt poängsumma). Johan blev taggad att köra ännu mer tävlingar så han satte snabbt ihop en charadtävling som lag Martin och Oskar vann ganska överlägset.

Dagen efter så var det underbart vackert väder med sol och blå himmel. Våra gäster stannade kvar en stund så vi hann spela kubb och fika lite i solen. Så mysigt!



















































































































































































Jon ville VERKLIGEN klippa sig. XD



Idag är det måndag och påsklovet är slut för detta året. Tänkte åka iväg till skolan för att kopiera upp lite sånghäften till min första lektion som är imorgon. Måndagar är sköna eftersom jag ledig då. Får dock se om det blir så till hösten. Chansen att jag får utökad tjänst är stor och definitivt väkommen. Känner att det kan vara skönt med lite extra pengar. Har ju knappt kvar nåt till mig själv när räkningar och allt är betalt.




Kommentarer
Postat av: Erika

Det var en lååååång uppdatering...herregud vad foton! :) Riktigt roliga att titta på :) Men vad är det jag seeeeer....har Emanuel inga skor på sig? Alltså burrrr. Fortfarande kallt på gräsmattan ju...! Stålmannen eller nåt. Vi får synas någon dag snart... :) Kram

2010-04-13 @ 12:45:02
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0