The one with när Swinto fångade sig en fågel

Idag när jag stod och diskade och Johan satt och jobbade på övervåningen så ropar plötsligt Johan: "Martina, Swinto har tagit en fågel!" Vi rusar till altandörren på baksidan och visst har han tagit en fågel. En liten gråsparv sitter i ett bra grepp i Swintos gap. Swinto går fram till oss som för att visa hur duktig han är. Han är hur stolt som helst! :D Jag får upp gapet på honom och får bort den stackars livrädda fågeln som befinner sig i ett chocktillstånd. Medan Johan tar in Swinto i huset så undersöker jag om fågeln blöder, men det verkar som att Swinto enbart har hållit ett tag om fågelns ben när han bar den. Tur för pippin! :) Jag lägger fågeln under häcken och lämnar den ifred så att den får en chans att återhämta sig och lugna ner sig. Jag återvänder till mitt diskberg. När disken är borta så är även fågeln det. :)


Vi var hemma hos Erica, Glenn och Alfred för några veckor sedan och (surprise) då fotade jag lite. Fick några bra bilder på "Affe". :)


Dags för mat. Mmm...gojsmat.



Kepsen var kul, särskilt när den ramlade ner och jag sa "bang". Då
skrattade han jättemycket. :)



"Affes" kepsdans!



"Affe" är en väldigt glad unge må ni tro! :)



Mormor och barnbarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0