The one with längesen sen senaste inlägget


Ja, det var en tid sedan jag hade tid att skriva ett nytt inlägg i bloggen, men nu har jag äntligen fått igång den gamla burken här hemma(det vill säga alla sladdar som behövs har hittats och kopplats in.).

*Paus* Går till tvättstugan för att hämta sista tvätten.

Sådär! Då har man äntligen en lite renare jacka. Den var inte vit längre. Katten hade lerat ner den + att jag hade lite röd polkahonung på ena ärmen efter besöket på julmässan i Åminne. Passade även på att tvätta upp två täcken. Johans systerson ska praktisera hos Johan nästa vecka så då gäller det att vi har täcke och kudde redo! :)

Vi har nu äntligen flyttat till Ljungby och har väl börjat få upp lite saker i hemmet. Det är fortfarande väldigt mycket lådor kvar, men de ska ju försvinna nån gång framöver iaf. :) Ni som inte besökt oss än, fy på er! ;) Hoppas att ni vill besöka oss snart, även om vi inte är helt iordning än. :) Så här ser lägenheten ut just nu iaf.


Kontoret. Notera mitt snygga datorbord till höger i bild. XD


Lampan över trappan.


Det beryktade rosa rummet. o.O Renovering stundar så småningom.


Vardagsrummet med dess nuvarande inredning.


Swinto blev överlycklig när jag skruvade ihop hans klösträd. Notera att
han redan intagit sin plats. :)


Köket med det nya bordet, stolarna och lampan.


Hallen sedd från trappan.

Denna veckan har eleverna höstlov och jag har en kombo höstlov-jobb. Har varit nere på skolan i måndags + idag för att få undan lite. Har fortfarande kvar lite. Får försöka sitta med det på fredag. blä...

Igår satt jag med telefonen och ringde runt till olika försäkringsbolag som vi har. Försöker luska ut vilket försäkringsbolag som är bäst eller billigast. Jag sa dessutom upp ett av fackmedlemsskapen som jag har. Onödigt att betala för två medlemsskap inom samma område tycker jag. :P Skönt att ha lov så man kan städa undan lite skit i sina hörn!
Var även ute i trädgården igår och rensade bort en massa ogräs också. Skönt att få göra lite trädgårdsarbete! :D Tycker verkligen det är skönt att få vara ute och påta lite i jorden. En typisk oxe antar jag. :) Idag har jag också påtat lite i trädgården, fast istället för att köra runt med kultivator och skottkärra så planterade jag lite höstlökar istället (+ att jag körde lite kultivator, blir ju så snyggt i jorden! XD ). Passade på att köpa lite lökar hos Milla på plantagen när vi var inne i växjö senast. Dessa blev det. :) Ska bli spännande att se hur resultatet blir till våren. :D


Tulpan, snödroppe och Chionodoxa. (vad heter den blåa blomman på ren
svenska egentligen?)

Har fotat Erica, Glenn och Alfred ute vid Hissö. Har fler foton, men de är i RAW-format så lite svårt att lägga upp dom här. (För stora och fel filformat). Får konvertera dom så småningom om behovet faller på. :) Här är några smakprov iaf innan jag slog om till RAW-format på kameran.


Hissö


Erica och Alfred. Kan för allt i världen inte rotera bilden. Blir galen!


Johan dirigerar modellerna. :)

Erica har även fyllt 25 och då hade hon kalas med familj och släkt. :)


Alfred.


Alfred och mormor.


Gammelfarmor och Alfred.

Sådär, nu får det räcka för idag. :) Imorgon ska jag åka hem till Sävsjöström och umgås lte med mamma och pappa. :)

Kommentarer
Postat av: millan

vårstjärna heter blomman ;)

2009-10-29 @ 10:05:12
Postat av: Martina

Där ser man! :) Tack för blomhjälpen!

2009-10-29 @ 10:39:27
URL: http://smalandstos.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej hopp fadderullan lej! :P Sitter o lyssnar på barnmusik nu...det är Alfreds musik så han ska hålla sig glad :) Dopet blir antagligen 28/11 ska skicka ut inbjudningar nästa vecka. Så håll utkik :) Vi får prata ihop låtarna och sådär med. Hmm..tänkte du spela gitarr förresten på dopet? Det skulle vara fint. Nu måste jag sminka resten har bara hunnit lägga foundation och löspuder...kanske skulle ha en lila ögonskugga eller rosa idag med...tror det får bli en starkare rosa. Jag kanske skulle ha en smink-blogg på min sida...kanske ta kort när jag är naken i ansiktet och sen måla på och ta kort allt eftersom...skulle kanske vara kul...äh jag vet inte. Nu ska jag sticka! vi höres! Bra att du uppdaterade lite :) kram kraaam

2009-10-30 @ 12:52:39
URL: http://ererika.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej hopp fadderullan lej! :P Sitter o lyssnar på barnmusik nu...det är Alfreds musik så han ska hålla sig glad :) Dopet blir antagligen 28/11 ska skicka ut inbjudningar nästa vecka. Så håll utkik :) Vi får prata ihop låtarna och sådär med. Hmm..tänkte du spela gitarr förresten på dopet? Det skulle vara fint. Nu måste jag sminka resten har bara hunnit lägga foundation och löspuder...kanske skulle ha en lila ögonskugga eller rosa idag med...tror det får bli en starkare rosa. Jag kanske skulle ha en smink-blogg på min sida...kanske ta kort när jag är naken i ansiktet och sen måla på och ta kort allt eftersom...skulle kanske vara kul...äh jag vet inte. Nu ska jag sticka! vi höres! Bra att du uppdaterade lite :) kram kraaam

2009-10-30 @ 12:53:30
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0