The one with julbord/inflyttningsfest

I helgen hade vi julbord/inflyttningsfest och vi har planerat den hur länge som helst känns det som. Det kändes som att det blev en lyckad fest och ingen verkade ångra att de hade kommit hit. ^^ Först blev det en liten rundvandring i huset + en välkomstdrink. Sen tog vi lite fika (saffransgifflar, pepparkakor och glögg. Mumma!). Därefter började vi dela in gästerna i lag: Lag glögg, lag, nubbe och lag prinskorv. De fick dra lott om vilka lag de skulle bli så det skulle kännas någotsånär rättvist. :)

Lag glögg: Martin och Oskar
Lag nubbe: Ola och Emanuel
Lag prinskorv: Anna och Sara (lite kul att de f.d. vegeterianerna hamnade i detta lag! XD )

VI hade allt som allt 7 tävlingsgrenar: Kasta boll i hink + kardborreplatta, blindgångsledning, charader, TENS-rita en tomte efter siffror, julsångstävling, hitta tomtar insmugna i bilder och gissa vad den pixliga bilden föreställer. Lekarna var minst sagt uppskattade. Johan och jag bjöd så klart också på julmat. Lite Jansson, köttbullar, prinskorv, ägg, sylta m.m. Johan hade dagen till ära kryddat en egen snaps (nejlika, kardemumma, apelsinskal och kanel). Det blev en lång, men rolig dag. fördst klockan halv fem på morgonen kunde jag gå och lägga mig. :)

Lite bilder från festen :)


Lussefika


Första grenen: Kasta bollar i en spann och på kardborreplattor. Sara
koncentrerar sig.


Martin kastar


Andra grenen var blindgång. Här Ola. :)


Oskar blev ledd av Martin.


Emanuel hade en intressant stil. :)


Som sagt. XD


Sara kämpade på ledd av Anna.


Martin och Oskar styrde och letade bollar.


Det fanns lyckliga par på festen. Se bara. ;)


Lyckligt par nummer 2.


Lyckligt par nummer 3 (ha, ha, ha!)


Emanuel tappade sitt senapsägg på golvet.


Emanuel tog fel på kaviar och senap. Det blev en ... konstig blandning.


Ola tar för sig. :)




Dags för låtcharader! Vad tror ni att det är för låtar på bilderna? :)




















Anna var på topp! :D


Det var även Sara. :)


Blir baske mig aldrig bra på kort...KOMPLEX!! gah! (Tar emot att lägga
ut bilder på en själv)


Tävling med TENS. (Ni som inte har sett hur det fungerar, kolla videon
längst ner här på sidan. Förbered dig på att gapskratta!)


Ola tyckte det var roligt med TENS. :)


Nördhörnan ;)


Singstar!


Martin var en av dom som var vaken längst. Här guitar hero.




"Tim testar TENS" är nog bland det roligaste jag sett på youtube. Se och njut!

Det var allt för den här gången, men lita på att det kommer mera! :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Javisst var TENS riktigt rolig på youtube hahaha!! Hoppas det var lika roligt i verkligheten med när ni estade det....det hade jag velat se! :D Ni ser ut att vara ett glatt gäng! Kul att se!! Julmat...ja, jag vet inte om jag längtar eller inte...men lite kanske...man äter ju bara "ALLT PÅ EN GÅNG" EN gång om året ;P Jahopp, nu sitter jag o Glenn vid varsin dator och Alfred har vi lagt i sängen...han måste vara trött för han skrek innan! Natti Natti säger vi till er! Kramis

2009-12-14 @ 22:55:30
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0