The one with fladdermus på lusseövning

Så var det återigen dags att uppdatera bloggen lite. :) Det är så tokmycket att göra just nu så det hinns ju inte med att skriva nånting... Just nu är det väldigt mycket att göra på jobbet som t.ex. sätta betyg och ordna inför en föreställning som är på avslutningsdagen. Dessutom är jag "körledare/musikalisk ledare för Sunnerbos lucia som Lions anordnar. Det har varit jobbigt, men nu i helgen (på söndag rättare sagt) är det dags för deras föreställning här i missionskyrkan. Igår räknades rösterna och Agnes från Odensjö vann och blev Sunnerbos lucia 2009. Omkring 1200 röster hade smålänningen fått in och det var tydligen rekord. Bra där! :) Tårta, blommor och uppvaktning blev det.



Alla fick packa in sig i bilar och åka ut i skogen, 5 mil från Ljungby. Om jag blev åksjuk? Jodå, vad annars? Hade drogat ner mig med postafen + att jag hade mina seaband på mig. Mådde ändå lite päcka så det var ingen rolig färd. Kan inte tro att jag var särskilt kul sällskap heller. :S Tog tabletten runt kl 7 på kvällen, så alltså hade den knappt hunnit kicka ur innan jag skulle stiga upp. Seeeeeegt... Ni som har tagit postafen vet att man blir väldigt seg, långsam, slö och, iaf i mitt fall, yr. Inte kul uppvaknande precis. Sedan ska man stå pigg och rask framför sina elever på morgonen. Jippi... XD Men det funkade iaf. Mot lunch så började jag piggna till. Sedan var det bara dags för eftermiddagskoman runt kl 14 därefter. :P my God...

Nu ikväll har vi repat lucia. (nähä?) hela denna veckans kvällar har ägnats åt detta. Nästa år ska jag banne mig säga nej! (Noterar: Öva, öva, öva på att säga nej...) Blir för mkt jobb, även om det är skitkul! Nacke och axlar har dock fått en hel del stryk i form av stressvärk och det är inte kul att vakna och gå till sägs med smärtan. Dygnet runt... Inte bra. Har försökt gå promenader varje dag denna veckan + stretcha. Underlättar kanske lite, men det är inte helt bra än. Sitter dessutom just nu vid ett väldigt crappy databord (= 6 bananlådor staplade på varandra + en träskiva). Inte heeelt ergonomiskt bra... :S

Ikväll blev det en lite extra krydda på repet. Sven-Inge som är luciageneral har berättat för mig när fjolårets lucia hade rep. Då hade en fladdermus kommit in i kyrkan och börjat flyga runt de stackars luciora. Idag hände samma sak. Plötsligt mitt under "Jag såg mamma kyssa tomten" skriker en av tjejerna till och resten av gänget börjar också skrika i högan sky. En flddermus hade dykt ner mot en av tjejernas huvud och sedan flög den runt inne i kyrkan, både på hög höjd uppe i taket och på låg höjd i huvudhöjd. Stackaren var nog lite stressad över att den inte kom ut... Men hela situationen var bara så rolig! Två av tjejerna kröp t.o.m. in under flygeln och gömde sig. :D Man fick sig ett gott skratt idag på bekostnad av den stackars fladdermusen.


Stackars fladdermusen satte sig högt ovanför altaret.


En snabb uppdatering av vad som hänt sen sist jag skrev.


Vandrarhemmet Thalassa i Helsingborg


Utsikten mot Helsingör på baksidan


Martins och Saras inflyttningsfest/Halloweenfest


Dagen efter.




Jon blev sjuk, stackare...


Glenn, Erica och Alfred på Huseby julmarknad


Dom hade STORA aoe vera där...


...OCH flygande grisar. XD


De här var så söta! Vill ha!


Även de här var så charmiga!


Blåsorkesterna i Ljungby hade höstkonsert


Krubban i arbetsrummet på Sunnerbo.


Johans syster och bror hade skaffat varsin hundvalp. Här är Jennies hund, Maja.


Båda vovvarna fick vara i en bur så de inte blev uppätna av Bamse och
Emma. XD (Krilles hund, en blandning av bl.a. chihuahua heter Bella)


Söta var de när de busade omkring!


Föräldrar och syster Erica med sin familj på besök. Här spelar de Buzz!


Farmor och Alfred på dopfesten


Alfred var glad. :)


Har inte några bra kort från dopet, tyvärr eftersom jag själv stod med Alfred framme vid altaret + sjöng. Men andra har säkert tagit en massa kort. Får tjuva några nån dag. :P Nu ska jag se Idol! Bara tre kvar: Tove, Erik och Kalle. Hoppas Erik vinner, cool rockröst!



Kommentarer
Postat av: millan

vad hände med resten av dopbilderna?

2009-12-17 @ 12:11:04
Postat av: Martina

Jag har inte haft tid till att lägga upp några bilder från dopet än. Dessutom hade jag inte så många just från ceremonin. Får försöka lägga upp några efter nyår. :)

2009-12-28 @ 13:52:37
URL: http://smalandstos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0