The one with jobba som lärare

NU har jag kommit igång på nya jobbet i Ljungby. Allt går väl inte som en dans, men nånstans måste man ju börja. :) Det är SÅ mycket man måste hålla reda på för att inte tala om alla elever som man ska komma ihåg alla namn på! Yikes! Arbetskamraterna är jättesnälla och har varit väldigt välkomnande gentemot mig, så det har varit jätteskönt att kunna slappna av på det planet. Det är t.o.m. så vi har kunnat börja skämta lite sinsemellan. :D

Idag har det varit en 50/50 dag. Förmiddagen har varit jättebra, inga problem där inte. Har haft musik med särskoleelever, 2 lektioner. Sedan skulle jag haft byggprogramstvåor, men de hade tyvärr (?) temadag idag. På eftermiddagen så har jag hand om ind val musik. Och det var väl inte den smidigaste lektionen idag... Oj, oj, oj så jag krånglade till det.. SÅ går det när man inte ser konsekvenserna av ett handlande INNAN man planerar. Suck... Men, men. Det blir många misstag gjorda och lika många läxor lärda. Ska försöka ta tag i problemet och lösa det på något sätt + att jag måste lära eleverna att städa efter sig. :S FÅr se hur DET går. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0